به گزارش روابط عمومی امور اقتصادی و دارایی آذربایجانغربی، دستور کارهای اصلی این نشست شامل تعیین تکلیف هزینهها و اقلام مورد نیاز همایش بینالمللی معرفی فرصتهای سرمایهگذاری استان، تعیین تکلیف برنامه پنلهای تخصصی همایش توسط رؤسای کارگروههای تخصصی، تعیین تکلیف کلی برنامه زمانبندی همایش و سایر موارد مرتبط بود.علاوه بر این، ارائه گزارش کار رؤسای کارگروهها و کمیتههای ذیل ستاد و پیگیری مصوبات مهم جلسات قبلی ستاد عالی سرمایهگذاری و توسعه استان نیز در دستور کار این نشست قرار داشت.
در این جلسه که با حضور مدیران کل و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، صنعت، معدن و تجارت، شهرداری ارومیه، صداوسیما و مدعوین در ارومیه برگزار شد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایبرئیس مرکز خدمات سرمایهگذاری استان گفت: پیرو هماهنگیهای انجامشده با توجه به دستور جلسه، اقلام لازم برای همایش احصا و سربرگ همایش چاپ شده که هزینههای این اقلام را اسپانسرها و حامیان مالی این رویداد تقبل خواهند کرد.
حبیب تربتی افزود: دستگاههای اجرایی باید مشخصات میهمانان و مدعوین هرکدام از پنلهای تخصصی و چیدمان پنل را مشخص کرده و پتانسیلهای استان را برای مذاکرات و انعقاد تفاهمنامهها در نظر بگیرند.
جواد کرمی معاون اقتصادی استانداری نیز در مورد کميته پشتیبانی و هماهنگی همایش مطالبی را ارائه نموده و خواستار آمادگی تمامی دستگاههای اجرایی برای اجرای این همایش بینالمللی شده و افزود: پنلهای تخصصی در کنداکتور تمامی دستگاههای اجرایی باید با وحدت رویه انجام گیرد تا کار تکراری صورت نگرفته و ظرف ۵ روز تمامی کنداکتورهای دستگاههای اجرایی همایش آماده شود. انتظار میرود تصمیمات این جلسه سبب برگزاری بهتر همایش فرصتهای سرمایهگذاری استان که در ۲۱ و ۲۲ خرداد برگزار میشود شده و همچنین تسهیل و جذب سرمایهگذاری و تسریع در روند توسعه آذربایجانغربی را به دنبال داشته باشد.