به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس، جلسه هماهنگی صندوق بیمه حوادث طبیعی کشور با حضور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و دستگاههای اجرایی مرتبط استانی به منظور بررسی روند اجرایی بیمه حوادث طبیعی در استان فارس و نحوه هماهنگی با دستگاههای ذیربط برگزار شد.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس ضمن تاکید بر اهمیت موضوع بیمه حوادث طبیعی ساختمان در استان خواستار همکاری و هماهنگی نزدیکتر دستگاههای مرتبط استانی با صندوق بیمه و همچنین رفع مشکلات و موانع پرداخت خسارت و خدمت رسانی به آسیب دیدگان و بازسازی سریعتر مناطق آسیبدیده شد.
وی گفت: ایجاد هماهنگی دقیق بین دستگاهها، ثبت مستندات به صورت منظم و شناسایی دقیق مالکیت واحدهای آسیبدیده، از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت خسارات حوادث طبیعی است.
نماینده صندوق بیمه حوادث طبیعی کشور با اشاره به تجربه استان فارس در مدیریت و پایش خسارات، بر لزوم آموزش کارشناسان، استانداردسازی فرآیندها و استفاده از سامانه پایش حوادث تأکید کرد.
در این جلسه ضمن تشریح آسیبشناسی فرآیند ایفای تعهدات صندوق، بررسی راهکارهای کوتاه کردن بازه زمانی پرداخت خسارت و آموزش نحوه ثبت سیستمی حوادث و رکوردها در سامانه جدید صندوق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین نقش و هدف تشکیل صندوق بیمه حوادث، ماموریتهای محوله به این صندوق نیز تشریح شد تا همکاریهای بین دستگاهی بهبود یافته و خدمترسانی به آسیبدیدگان تسریع شود.
این نشست فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات و شناسایی چالشهای موجود در سطح استان بود و مقرر شد همکاریهای مشترک بین صندوق بیمه و دستگاه های اجرایی همکار در استان با هدف تسهیل خدمات بیمهای و ارتقای سطح ایمنی و امنیت مردم ادامه یابد.