با حضور نمایندگان صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در فارس بررسی شد؛

با حضور نمایندگان صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در فارس، روند اجرایی بیمه حوادث طبیعی ساختمان در استان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس، جلسه هماهنگی صندوق بیمه حوادث طبیعی کشور با حضور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط استانی به منظور بررسی روند اجرایی بیمه حوادث طبیعی در استان فارس و نحوه هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس ضمن تاکید بر اهمیت موضوع بیمه حوادث طبیعی ساختمان در استان خواستار همکاری و هماهنگی نزدیک‌تر دستگاه‌های مرتبط استانی با صندوق بیمه و همچنین رفع مشکلات و موانع پرداخت خسارت و خدمت رسانی به آسیب دیدگان و بازسازی سریع‌تر مناطق آسیب‌دیده شد.

وی گفت: ایجاد هماهنگی دقیق بین دستگاه‌ها، ثبت مستندات به صورت منظم و شناسایی دقیق مالکیت واحدهای آسیب‌دیده، از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت خسارات حوادث طبیعی است.

نماینده صندوق بیمه حوادث طبیعی کشور با اشاره به تجربه استان فارس در مدیریت و پایش خسارات، بر لزوم آموزش کارشناسان، استانداردسازی فرآیندها و استفاده از سامانه‌ پایش حوادث تأکید کرد.

در این جلسه ضمن تشریح آسیب‌شناسی فرآیند ایفای تعهدات صندوق، بررسی راهکارهای کوتاه کردن بازه زمانی پرداخت خسارت و آموزش نحوه ثبت سیستمی حوادث و رکوردها در سامانه جدید صندوق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین نقش و هدف تشکیل صندوق بیمه حوادث، ماموریت‌های محوله به این صندوق نیز تشریح شد تا همکاری‌های بین دستگاهی بهبود یافته و خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان تسریع شود.

این نشست فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات و شناسایی چالش‌های موجود در سطح استان بود و مقرر شد همکاری‌های مشترک بین صندوق بیمه و دستگاه های اجرایی همکار در استان با هدف تسهیل خدمات بیمه‌ای و ارتقای سطح ایمنی و امنیت مردم ادامه یابد.

برچسب‌ها