سازمان امور اقتصادی ودارائی استان کردستان طی جلسات متعدد امر بحث و بررسی کارشناسانه طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع, را با توجه به وظایف و مسئولیتهای خطیر این سازمان به انجام رسانیده وپس از دریافت طرحهای پیشنهادی از همه واحدهای تابعه و جمع بندی کلیه نقطه نظرات ارائه شده با عنایت به کلیه روشهای اصلاحی که تاکنون به مورد اجرا گذاشته شده برنامه جامع اجرای تحول اداری به شرح زیر مورد تصویب قرار داده است . 1- راه اندازی تلفن گویا در سازمان پیاده کردن اتوماسیون اداری در سازمان . 2- تهیه تابلوهای راهنمائی و نصب آن در سازمان 3- تهیه بروشورهای کامل ازکلیه خدماتی که در این سازمان در زمینه های مختلف به ارباب رجوع ارائه می گردد شامل مدارک مورد نیاز و زمان انجام کار که بطور شفاف با یک بار مطالعه ارباب رجوع براحتی می تواند پاسخ خود را دریافت دارد . 4- ارائه خلاصه ای از قوانین مربوط به ارائه خدمات به ارباب رجوع که مراجعین ضمن مراجعه به واحدهای مربوطه برای انجام کارشان از کلیه قوانین و مقررات مربوطه به آن کار نیزآگاهی یابند و بطور دقیق موارد قانونی آن را بطور کامل دریابند . 5- تهیه جــزوه راهنما حاوی کلیه اطلاعات در زمینه اقدامات این سازمان در کلیه زمینه هائی که عهده دار مسئولیت قانونی است بانضمام چارت های سازمانی و تهیه الگوهای متعدد از کلیه مراحل انجام یک کار با روشی کامل که هر ارباب رجوع با در اختیار داشتن این جزوه راهنما با دقت کافی متوجه خواهد شدکه چه مدارکی را باید ارائه دهد به کدام واحدها مراجعه و زمان پاسخ گوئی را نیز به خوبی دانسته و برای انجام کار خود ضمن تهیه مقدمات لازم برنامه ریزی نیز خواهد کرد . 6- آموزش کامل پرسنل مسئول و قراردادی و استقرار ایشان در مدخل ورودی کلیه ساختمانها و قراردادن بروشورهای مختلف بانضمام نصب نقشه بزرگ ساختمانهای این سازمان در نقاط مختلف شهرکه با مراجعه ارباب رجوع ضمن ارائه این بروشورها و جزوه راهنما به ایشان با نهایت ادب و متانت در مورد کار وی نهایت همکاری و راهنمائی انجام می گیرد . 7- تهیه فرمهای مربوطه جهت اعلام نظر ارباب رجوع در مورد رفتار کارمندان و برخوردهای ایشان با ارباب رجوع نقطه ضعف های مشاهده شده یا نقاط قوت که به نظر ارباب رجوع می رسد که همه اینها در فرم های مربوطه تهیه و در اختیار ارباب رجوع قرار داده می شود که هنگام مراجعه ایشان به این سازمان فرمها را دریافت و پس از انجام کارشان با تکمیل این فرمها و ارائه آن به مسئولین مربوطه نظرات خود را اعلام می دارند . 8- تهیه صندوق های مخصوص جهت ارائه نامه های ارباب رجوع در زمینه شکایت از کارمندان یا تشویق ایشان در کلیه ساختمانهای این سازمان 9- آموزش تعــدادی از همــکاران در زمینه بازرسی که از کلیه ساختمانها درساعات اداری بطور دائم سر زده و ضمن ارائه گزارش در این زمینه در هر مورد که اشکالی هم برای ارباب رجوع پیش آید این بازرسان که در همه ساختمانها مستقر می باشند موظف اند مراتب را با دقت وسرعت پیگیری و نسبت به انجام قانونی خواسته ارباب رجوع اقدام نمایند . 10- ایجاد جلسات پیگیر با مسئولین کلیه واحدها که در هفته های مکرر ادامه داشته و از ایشان خواسته شده که ضمن آموزش دادن به همکاران با نهایت جدیت سعی در انجام خواسته قانونی ارباب رجوع در کوتاهترین زمان ممکن و با نهایت احترام بنمایند وموارد خواسته شده را نیز در هر هفته به ستاد تحول اداری اعلام نمایند . 11- تهیه فرمهائی جهت ثبت اقدامات کارمندان در زمینه جلب رضایت ارباب رجوع در طول هفته و نمره دادن به ایشان جهت بررسی مستند عملکرد وی در جهت تکمیل فرم ارزشیابی نامبردگان در هر ماه که جمع آراء 12 ماهه ایشان در پایان سال نمره ارزشیابی ایشان را تکمیل خواهد نمود . 12- انجام تشویق های مختلف جهت افرادی که در مورد جلب رضایت ارباب رجــوع به اقدامات شایسته ای پرداخته اند و نیز تنبیه و ارائه تذکر کتبی به افرادی که در این زمینه بدقت عمل ننموده یا موجبات عدم رضایت ارباب رجوع را در موارد قانونی باعث شده باشند . 13- تهیه قوانین بصورت های ساده و موجز برای استفاده ارباب رجوع به هنگام مراجعه که با آگاهی کامل به انجام وظایف خود بپردازند . 14- شرکت ریاست محترم سازمان و مقامات مربوطه در برنامه های مختلف تلویزیونی ورادیویی واطلاع رسانی به مردم در مورد شرح وظایف سازمان |